Menu

Hjelp

CostumerReturn

Som forbruker har du 14 dagers angrerett når du handler hos oss.

Fristen for å angre utløper 14 dager etter den dagen du har mottatt varen. Hvis du har bestilt flere forskjellige varer i samme kjøp, men de leveres enkeltvis, løper fristen fra den dagen du mottar den siste varen.

Fristen innebærer at du har 14 dager fra mottagelsen til å gi oss beskjed om at du vil angre på kjøpet. Du gjør dette ved å utfylle et angreskjema her. Du kan også utfylle vårt standard angreskjema og sende det på e-mail til [email protected] Du finner skjemaet i bilag 1 nederst i kjøpsbetingelsene. Du kan ikke angre på kjøpet ved å nekte mottak av varen uten samtidig å gi oss beskjed.

Angre på en del av kjøpet
Hvis du har kjøpt flere varer hos oss, har du mulighet for å sende en eller flere varer i retur, selv om de er kjøpt i én ordre.

Vær oppmerksom på at du ikke får fraktomkostningene i retur hvis du angrer på en del av kjøpet.

Retur av vare
Når du har gitt oss beskjed om at du vil angre på kjøpet, har du 14 dager til å sende varen tilbake til oss.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er du som hefter for en eventuell skade under transporten.

Du kan bestille en returetikett hos oss. Denne koster 89,- NOK, kontakt vår supportavdeling for nærmere informasjon på +47 35060606 eller e-post: [email protected]

Ved retur av varer på grunn av feilsendinger, eller retur etter angrerettloven, må forsendelsen avtales med oss på forhånd. Dette for å sikre at returen går så raskt som mulig.

NB! Hvis ditt produkt leveres med et tilhørende spill - også kaldt en gamebundle - vil du ved bruk av 14 dagers angrerett, kun få tilbakebetalt hele kjøpesummen dersom spillnøkkelen ikke er aktivert/konvoluttens forsegling ikke er brutt opp. Er koden aktivert eller konvoluttens forsegling brutt, forbeholder vi oss retten til å trekke fra spillets verdi i det tilbakeførte beløp. Hvert spill er fastsatt til kr.300,- (eksempel: 3 spill = kr.900,-).

Ingen angrerett
Disse avtalene kan ikke angres:

  • Levering av varer som er framstilt etter dine spesifikasjoner eller har fått et tydelig personlig preg. F.eks en egenkonfigurert Dutzo PC. 
  • Levering av varer som må antas å bli forringet eller foreldet raskt.
  • Levering av forseglede varer, som av helse- eller hygiene-messige årsaker ikke er egnet til å bli returnert, og hvor forseglingen har blitt brutt etter leveringen
  • Kjøp foretatt som bedriftskunde
  • Levering av varer som på grunn av deres natur blir blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles igjen
  • Levering av forseglede lyd- eller bildeopptagelser eller programvare til datamaskiner, som du har brutt forseglingen på
  • Avtaler som inngås på en offentlig auksjon
  • Levering av digitalt innhold, f.eks. programvare, apper, spill, musikk, film m.m., som ikke leveres fysisk på f.eks. CD eller DVD, hvis du har akseptert at utførelsen settes i gang og at din angrerett dermed mistes
Varens stand, når du sender den i retur
Hvis varen har mistet verdi, og det skyldes at du har brukt den på en annen måte enn hva som var nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper eller funksjon, kan du kun få en del av kjøpesummen tilbake. Beløpet du kan få tilbake avhenger av varens handelsmessige verdi, og i visse tilfeller kan det bety at du kun kan få fraktomkostningene tilbake. 

Varen skal sendes i retur i den originale emballasjen. Hvis den originale emballasjen mangler, kan det føre til at varen kan bli skadet under transporten. Det betyr en verdiforringelse av varen, noe som du kommer til å hefte for.

Tilbakebetaling av kjøpesummen
Hvis du angrer på kjøpet, får du pengene dine tilbake. Hvis varen er verdiforringet, trekker vi fra det beløpet du hefter for.

Vi refunderer alle betalinger vi har mottatt fra deg, bortsett fra eventuelle leveringsomkostninger, senest 14 dager fra den dagen vi har mottatt din beskjed om at du vil angre på kjøpet.

Vi tilbakefører automatisk pengene til samme betalingsmiddel du benyttet ved kjøpet, med mindre vi har avtalt noe annet. 

Vi kan tilbakeholde betalingen til vi har mottatt varen, med mindre du sender oss dokumentasjon for at du har returnert den.

Varen sendes til:
Proshop as
Lundevegen 29
NO-3800 Bø i Telemark
Norge

Vi mottar kun pakker som sendes direkte til vår adresse. Vi mottar ikke pakker som er sendt i oppkrav. Du kan bestille en returetikett når du angrerettssaken er opprettet.. 

Du kan også angre kjøpet ved å gi oss beskjed og etter avtale avlevere den personlig på ovenstående adresse.

 

Ved å klikke på «Godta» bekrefter jeg at jeg har lest og forstått betingelsene.